**Reminder** When you sign up for FreedomPop service we often offer a free trial experience for one of our plans or add-on services. The free trial lasts for 30 days, after which you will incur the regular charge for that plan or service. Please take a look at our Community post for more information regarding your recent purchase and what to expect: http://bit.ly/2xFTGWY

Unauthorized Plan Enabled on my account and cannot deactivate and demand refund

BankaiBankai FreedomPop Newbie Posts: 5
I have an unauthorized charge for a global plan that i did not activate nor cannot deactivate off of my account. I've also noticed that FreedomPop has been making additional unauthorized charges of on my account. I have not opted in for anything above the Free Plan. Please fix immediately!

Comments

  • AlejandraGAlejandraG FreedomPop Newbie Posts: 1,753 admin
    Bankai said:

    I have an unauthorized charge for a global plan that i did not activate nor cannot deactivate off of my account. I've also noticed that FreedomPop has been making additional unauthorized charges of on my account. I have not opted in for anything above the Free Plan. Please fix immediately!

    Hi! We are sorry for the unexpected charges but we can make sure to help you check. There are multiple accounts under the email address that you have registered for the forum.
    Can you please let me know the last 4 digits of the one in question?
  • Diana MarckDiana Marck FreedomPop Newbie Posts: 2
    Hi, I’m in the same boat. I was charged $4.99 on last statement on 4/13/18. The charge was for a Global Plus 300 plan I never authorized this charge. The only thing that should be on the account is BASIC LTE 200. I have this as an emergency phone and do not have any use for Global Plus. I tried to remove service on phone but was not able to. Please help and fix! My e-mail is bbdiana@yahoo.com

    Thank you.
  • AlejandraGAlejandraG FreedomPop Newbie Posts: 1,753 admin

    Hi, I’m in the same boat. I was charged $4.99 on last statement on 4/13/18. The charge was for a Global Plus 300 plan I never authorized this charge. The only thing that should be on the account is BASIC LTE 200. I have this as an emergency phone and do not have any use for Global Plus. I tried to remove service on phone but was not able to. Please help and fix! My e-mail is bbdiana@yahoo.com

    Thank you.

    We are sorry to hear that the plan was added to your account. Not to worry, I was able to confirm it was removed successfully and refunded the $4.99 cost. You should be able to see these funds back to your account within 3-5 business days depending on your financial institution.
  • stuckstuck FreedomPop Newbie Posts: 5
    Hi, I have the same issue. I just noticed my account was charged 4/11 and today 5/11 for $4.99 each without my permission. Furthermore, I wasted the last 45 min trying to remove the unauthorized service without success. Please remove my Global Plus 300 and credit the $9.98 on my account.
  • NocchioSmithNocchioSmith FreedomPop Newbie Posts: 2
    Hi, I’ve in a similar situation. I was charged $4.99 on last statement on 5/12/18. The charge was for a Global Plus 300 plan and I may have accidently added the plan when reinstalling my Freedompop app on my phone on 05/07 with a free trial popup. I later removed the service on the phone but was still charged. The only thing that should be on the account is BASIC plan. I do not have any use for Global Plus. Please help and fix! My e-mail is 180_@outlook.com.
  • stuckstuck FreedomPop Newbie Posts: 5
    I was charged twice without authorization as well, and unable to remove this feature. Please remove this feature and refund my account.
  • BankaiBankai FreedomPop Newbie Posts: 5

    Bankai said:

    I have an unauthorized charge for a global plan that i did not activate nor cannot deactivate off of my account. I've also noticed that FreedomPop has been making additional unauthorized charges of on my account. I have not opted in for anything above the Free Plan. Please fix immediately!

    Hi! We are sorry for the unexpected charges but we can make sure to help you check. There are multiple accounts under the email address that you have registered for the forum.
    Can you please let me know the last 4 digits of the one in question?
    9921
  • BankaiBankai FreedomPop Newbie Posts: 5
    As the title states, I've been randomly charged an international plan and not able to deactivate or remove the unauthorized sign up for the plan. Please help.
  • Nhat NguyenNhat Nguyen FreedomPop Newbie Posts: 10
    I am having the same problem please help
  • DiegoGDiegoG Posts: 71 admin
    stuck said:

    Hi, I have the same issue. I just noticed my account was charged 4/11 and today 5/11 for $4.99 each without my permission. Furthermore, I wasted the last 45 min trying to remove the unauthorized service without success. Please remove my Global Plus 300 and credit the $9.98 on my account.

    I truly apologize for the unauthorized charge to your account. In order to review the charges, please provide the email address associated with your account.
  • DiegoGDiegoG Posts: 71 admin

    Hi, I’ve in a similar situation. I was charged $4.99 on last statement on 5/12/18. The charge was for a Global Plus 300 plan and I may have accidently added the plan when reinstalling my Freedompop app on my phone on 05/07 with a free trial popup. I later removed the service on the phone but was still charged. The only thing that should be on the account is BASIC plan. I do not have any use for Global Plus. Please help and fix! My e-mail is 180_@outlook.com.

    Hello Nocchio,

    I understand your concern since you canceled the service but the system still charged you. I have processed the refund to your account. Please allow 3-5 business days for the refund to be reflected on your credit card statement.
  • DiegoGDiegoG Posts: 71 admin

    I am having the same problem please help

    Hello Nhat,

    I see your concern for the charge on your account. We will be opening a private message regarding this matter as we need to provide and gather personal account information.
  • Piush GuptaPiush Gupta FreedomPop Newbie Posts: 1
    I have the issue of incorrect charge to my account as well. I see two charges $15 and $4.12. I had a free plan with $5 credit balance. I'd like for the account to be restored to that with a refund of $19.12 made to my credit card.
  • AlejandraGAlejandraG FreedomPop Newbie Posts: 1,753 admin

    I have the issue of incorrect charge to my account as well. I see two charges $15 and $4.12. I had a free plan with $5 credit balance. I'd like for the account to be restored to that with a refund of $19.12 made to my credit card.

    We are sorry for the late reply. We can see this matter was taken care of by another teammate via another channel. Please contact us back in case we can help with something else.
  • stuckstuck FreedomPop Newbie Posts: 5
    DiegoG said:

    stuck said:

    Hi, I have the same issue. I just noticed my account was charged 4/11 and today 5/11 for $4.99 each without my permission. Furthermore, I wasted the last 45 min trying to remove the unauthorized service without success. Please remove my Global Plus 300 and credit the $9.98 on my account.

    I truly apologize for the unauthorized charge to your account. In order to review the charges, please provide the email address associated with your account.
    Hi DiegoG,
    Thank you for reaching out. My email address is: stuckwi@yahoo.com
  • DiegoGDiegoG Posts: 71 admin
    stuck said:

    DiegoG said:

    stuck said:

    Hi, I have the same issue. I just noticed my account was charged 4/11 and today 5/11 for $4.99 each without my permission. Furthermore, I wasted the last 45 min trying to remove the unauthorized service without success. Please remove my Global Plus 300 and credit the $9.98 on my account.

    I truly apologize for the unauthorized charge to your account. In order to review the charges, please provide the email address associated with your account.
    Hi DiegoG,
    Thank you for reaching out. My email address is: stuckwi@yahoo.com
    Thank you for the information. I have processed the refund for your account. Please allow 3-5 business days for the refund to be reflected on your credit card statement.
Sign In or Register to comment.